НОРМАТИВНО-ПРАВОВА БАЗА з інклюзивної освіти в ЗДО
Корекційні програми
1. Програма розвитку дітей дошкільного віку з порушенням опорно-рухового апарату. За заг. ред. Шевцова А.Г. (лист МОНмолодьспорту від 05.12.2012 №1\11-18795)
2. Корекційна робота з розвитку мовлення дітей п'ятого року життя з фонетико-фонетичним недорозвитком мовлення. Програмно-методичний комплекс. Рібцун Ю.В. (лист МОНмолодьспорту від 05.12.2012 №1\11-18798)
3. Корекційне навчання з розвитку мовлення дітей старшого дошкільного віку із загальним недорозвитком мовлення. Програмно-методичний комплекс. Трофименко Л.І. (лист МОНмолодьспорту від 05.12.2012 №1\11-18794)
4.Корекційне навчання з розвитку мовлення дітей старшого дошкільного віку із фонетико-фонетичним недорозвитком мовлення. Програмно-методичний комплекс. Бартєнєва Л.І. (лист МОНмолодьспорту від 05.12.2012 №1\11-18796)
5. Розквіт. Комплексна програма розвитку дітей дошкільного віку з аутизмом. За заг. ред. Спритник Т.В. (лист МОНУ від 04.04.2013 №1\11-6544)
6. Віконечко. Програма розвитку дітей дошкільного віку із затримкою психічного розвитку від 3 до 7 років. За заг. ред. Сак Т.В. (лист МОНУ від 12.04.2013 №1\11-6943)
7. Програма розвитку дітей дошкільного віку зі спектром аутичних порушень. За заг. ред. Шульженко Д.І. (лист МОНУ від 11.09.2013)
8.Корекційна робота з розвитку мовлення дітей середнього дошкільного віку із загальним недорозвитком мовлення. Навчально-методичний посібник. Трофименко Л.І.(наказ МОНУ від 29.04.2016 №476)
Листи, розпорядження, накази
1.Лист МОН України «Інструктивно-методичні рекомендації щодо організації діяльності інклюзивних груп у закладах дошкільної освіти від13.11.2018р. №1/9-691».
2.Лист Міністерства освіти і науки України від 05.08.2019р. №1/9-498 «Методичні рекомендації щодо організації навчання осіб з особливими освітніми потребами в закладах освіти в 2019/2020 н.р.».
3.Лист Міністерства освіти і науки України від 26.06.2019 № 1/9-409 «Щодо організації інклюзивного навчання у закладах освіти у 2019/2010 н. р.».
4.Постанова КМУ від 14.02.2017 р. № 88 «Про затвердження Порядку та умов надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на надання державної підтримки особам з особливими освітніми потребами».
5.Постанова КМУ від 27.02.2019 р. №129 «Деякі питання використання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на надання державної підтримки особамз особливими освітніми потребами у 2019 році».
6.ПостановаКМУ від 10.04.2019 р. №530 «Порядок організації діяльності інклюзивних груп у закладах дошкільної освіти».
7.Лист Міністерства освіти і науки України від 18.07.2019 р. №1/9-462 «Про пріоритетні напрями роботи психологічної служби у системі освіти на 2019/2020 н.р.»
8.Наказ Міністерства освіти і науки України 21.06.2019 р. №873 «Типовий перелік спеціальних засобів корекції психофізичного розвитку осіб з особливими освітніми потребами, які навчаються в інклюзивних та спеціальних класах (групах) закладів освіти».
Складові інклюзивної моделі освіти:
· командний підхід
· ефективне залучення членів родини
· індивідуалізація навчального процесу
· адаптація та модифікація
· створення позитивної атмосфери
· підготовка педагогів
Інклюзивна освіта базується на таких принципах:
· цінність людини не залежить від її здібностей і досягнень;
· кожна людина здатна відчувати і думати;
· кожна людина має право на спілкування і на те, щоб бути почутою;
· адаптація системи до потреб дитини, а не навпаки;
· справжня освіта може здійснюватися тільки в контексті реальних взаємостосунків;
· всі люди потребують підтримки і дружби ровесників;
· визнання спроможності до навчання кожної дитини та, відповідно, необхідність створення суспільством відповідних для цього умов.
" Дитина, розвиток якої ускладнений дефектом, не просто менш розвинена, ніж її однолітки, а розвинена інакше." Л.В. Виготський
Коментарi